close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים שיסייעו לכם לזהות האם הכלב שלכם חולה

מערכת שורשב אייר, תשעח17/04/2018

גם עבור ידידו הטוב ביותר של האדם, הכלב, ישנן דרכים רבות שעתידות לסייע לכם לזהות סיכונים ואף למנוע את חלקם בטרם עת

תגיות:
ממש כמו אצלנו בני האדם גם ההולכים על ארבע סובלים מלא מעט מחלות העלולות לגרום לנזקים קשים ולסבל מיידי לכלב. כמו אצל בני האדם, יש חשיבות רבה לאבחן את המחלה או הבעיה כמה שיותר מהר, וכמובן כי גם עבור חברינו הטובים ביותר ישנן דרכים רבות שעתידות לסייע לכם לזהות סיכונים ואף למנוע את חלקם בטרם עת.

אז כיצד ניתן לזהות אתם שואלים? לשם כך ביקשנו את עזרתה של ד"ר גלי מיכאלי - וטרינרית בחיפה עם ניסיון רחב בעולם הכלבים, והיא לא חסכה במילים…

אז להלן הטיפים של הוטרינרית, לזיהוי מחלות אצל הכלב שלכם...
ערנות, זהירות ותשומת לב - אתם אלה המכתיבים את הרגלי התזונה של הכלב שלכם ולכם היכולת לעקוב אחר כל שינוי שחל בכך. אז אתם מבחינים כי חלו תמורות גדולות בהרגלים: הכלב אוכל יותר מהרגיל, או להפך, נמנע מהכנסת מזון אז תדעו כי ישנה בעיה שמצריכה התערבות של וטרינר.קחו בחשבון כי גם משקלו של הכלב מספר לכם רבות על מצבו הגופני. אם אתם אתם ערים לשינויים משמעותיים במשקלו אז תדעו כי זה הזמן להיבדק.

רחרוח ומבט - גם שלכם אך גם של הכלב. חוטמו של הכלב יכול לרמז על בעיות במערכת הנשימה ועל כך ניתן ללמוד מהפרשות הניגרות מאפו (כמובן אם הן שונות מבעבר). גם מבטו של הכלב מלא מסרים וכל אדמומיות, נפיחויות או סימנים שלא היו שם בעבר מהווים סימנים מחשידים המצריכים מבט של איש מקצוע.

צעד קל - לפעמים זה כל הנחוץ על מנת לזהות ליקויים בתבנית ההליכה של הכלב ולדעת כי ישנן בעיות אורתופדיות המצריכות טיפול מיידי. לעתים, יימנע הכלב מפעילות גופנית והרי זהו סימן שאינו מבשר טובות (ישנה סיבה בגינה הוא רוצה להימנע מתנועה). לפיכך, טיול יומי עם הכלב החיוני לבריאותו הוא גם הזדמנות מצוינת למעקב אחר מצבו הבריאותי.

הסימנים איתם אתם הייתם ניגשים לרופא המשפחה - ישנם סימנים רבים הדוחפים בני אדם לגשת לרופא המטפל ורבים מהם משותפים גם לכלבים שלכם: הקאות מרובות, שלשולים שלא פוסקים, פרכוסים, חוסר תנועה, אפאטיות, חתכים עמוקים, נפיחויות מוזרות, כוויות או כל סיבה אחרת שהייתה מאיצה בכם לגשת לראות רופא. אז אתם רואים כי גם לכלב שלכם בעיות שמחייבות בטיפול אז אל תתמהמהו.

בדיקה וטרינרית שגרתית - אי אפשר לסיים פרק המלצות מבלי לתת את ההמלצה שבעיניי היא החשובה ביותר, בדיקה שגרתית ומקיפה. וטרינר החמוש בידע מקצועי רב יכול לשפוך אור על מצבו של הכלב ולזהות סימנים לא ברורים שעלולים לסכן את חייה של חיית המחמד. יש להקפיד על בדיקה שגרתית אחת לשלושה חודשים (הן בעת חיסון או בעת ביקור המיועד לכך). וודאו כי הוטרינר אכן עורך בדיקה שכזו ובה שם דגש על כל אזורי גופו של הכלב (עיניים, אוזניים, אף, שיניים, פרווה, איברי רבייה ובעת הצורך בדיקות סקר מקיפות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה